onsdag 29 maj 2013

Dag 7

Hej alla läsare nu är det Lîv och Emmá som skriver.

Igår kom vi fram till Slovakien vid ungefär halv nio och det var väl fint väder, inge regn iaf som vi har haft det senaste dagarna. Hotellet var ett fyrstjärnigt hotell som vi sov på, det var en dubbelsäng och en bäddsoffa i rummen men Blanka förstörde bäddsoffan tror jag.. Men rummen var väldigt fina. När vi var påväg imot Besenova så var det massor av berg, massor av träd, kändes som jag var i skogen eller djungeln! 
Ídag hade vi samling klockan 7. Vi packade ihop sakerna till en liten väska, Vi åt frukost runt 8 Det var inte så speciellt god mat men annars var det helt okej, Klassen och lärarna skulle få bada i varma källorna klockan 10. Det var jätte mysigt. Varmt och skönt och samtidigt nyttigt. Vi åt lunch klockan 1. Det var väldigt gott. men en liten gnutta krydda skulle sitta perfekt. 
Vi vart klar klockan 2-3. Poolerna var bruna pga mineralerna ifrån bergen och det var väldigt varmt kan jag säga, kändes som jag brände fötterna av mig. Bussresan till ostravice tog ungefär cirka 3-4 timmar. Det var höga berg vi åkte över, vägarna kändes som en bergodalbana. Men jag (Liv) låg och sov för jag hade så ont.. Så jag missade lite när jag låg och sov.

 

1 kommentar:

  1. Så härligt att följa er resa här hemifrån. Njut av de dagar som är kvar <3
    Mamma Kattis ;)

    SvaraRadera

Skriv en rad till resenärerna!