måndag 27 maj 2013

Dag 5

Idag 27/5 började dagen med väckning klockan halv åtta, frukost på donken, därefter fick vi tjeckisk guidning genom dom finare delarna av Prag.  Efter 3 timmars gång fick vi äntligen mat, men dock var den inte lika god som vi hoppats på. Vi fick nämligen en hamburgare med kall ost, pizzasallad och själva köttet smakade vatten p.g.a. att dom lagt den i blöt. I Cecilias hamburgare hade dom även kastat in ett strips som låg där och gosade in sig i maten.  Direkt efter maten försvann Emma, vi blev förstås oroliga eftersom hos sa att hon skulle skynda sig tillbaka, efter vi ringt henne två gånger och sprungit in i några affärer så hittar vi henne inne i en affär, långt ifrån mötesplatsen.  Det var inte lätt att få ut henne heller, Cecilias humör rasade fort och stämningen bland alla blev rätt stel. Hur som helst var vi tvungen att skynda oss mot bussen eftersom ett bord är bokat i Wien (Österrike). När vi gick där på gatorna på väg till bussen ser vi massvis med knarkare som sitter och tar sprutor på olika platser, i buskar, någon park och en som gick förbi parkeringen.  Och just nu sitter vi på bussen på väg till Wien och hoppas vi hinner fram i tid till bokningen.

Sissi hälsar till sina föräldrar:
"Hej, jag önskar mig god mat när jag kommer hem, så idag får hälsningen bli till pappa eftersom det är han jag kommer till först. ”hej pappa, så fort jag kommer hem ska du omringa mig med god mat, det ska vara mycket smak och det ska inte vara sött.. hejdå sköt om dig”
Margit och Cecilia



2 kommentarer:

  1. Hello på er! Hoppas ni har det grymt (bortsett från maten då..)! Tänkte bara ge er ett tips som jag önskade att jag hade fått innan jag åkte.. skriv i loggboken så fort ni får chansen! Man glömmer rätt fort har jag fått tagit lärdom av då jag skrev klart min igår och det fanns inte många detaljer kvar i min hjärna.. Men jag önskar er en helt underbara resa med godare mat!

    SvaraRadera
  2. Hej på er, ser ut som ni har en rolig resa.
    Kunde ana lite att Emma skulle försvinna någon gång under resan ha ha.
    Magnus, Sylvia och Maria

    SvaraRadera

Skriv en rad till resenärerna!